Späť na hlavnú stránku English

Výsledky

Téma tohto ročníka bola premena. Bratislava Game Jam 2016 sa zúčastnilo 41 ľudí, ktorí tvorili 14 tímov. Spolu bolo odovzdaných 12 hier, z ktorých porota vybrala víťazov v hlavnej kategórii a kategórii Najlepší estetický zážitok. Tretieho víťaza, v kategórii Cena zúčastnených, vybrali hlasovaním ľudia počas verejnej prezentácie výsledkov.

Členmi poroty boli Lara Noujaim, riaditeľka marketingu a publicistiky v libanonskom hernom štúdiu GameCooks a jedna z popredných žien herného priemyslu v arabskej časti sveta, Lucia Šicková, spoluzakladateľka slovenského herného štúdia Pixel Federation, kde riadi interné vzdelávanie a iniciatívu Edufactory, ktorej hlavným cieľom je podpora inovatívnych vzdelávacých projektov, edukatívnych hier a tvorba vlastných vzdelávacích konceptov, Michal Hvorecký, jeden z najprekladanejších slovenských autorov, ktorý píše poviedky, romány a blogy, prekladá z nemeckého jazyka a je sympatizant digitálnych trendov, Matthias Guntrum z nemeckého nezávislého herného štúdia Gently Mad, ktorého hra In Between vyhrala prestížne ocenenie German Video Games Award 2015 a Kristian Lukić, kurátor, teoretik a umelec, ktorý študoval teóriu umenia a médií v Belehrade, vyvíjal vlastné hry a herné mody, organizoval výstavu Play Cultures, ktorá sa zameriavala na fenomén hier a politiky.


Víťazné hry

Hlavná cena BGJ 2016

Najlepší estetický zážitok

Cena zúčastnených

Úspešne odovzdané


Sprout

Sprout

Svet je zdevastovaný. Obývajú ho už len bohaprázdne bytosti. Príroda však ešte nepovedala posledné slovo a na svet zoslala líšku so schopnosťou obnovovať pramene života a meniť tak charakter krajiny.

Hráč v podobe zraniteľnej líšky má možnosť preskúmať tento tajomný, kedysi dávno prosperujúci svet. Prostredie je dizajnované s cieľom vyvolávania otázok, ktoré si môže zodpovedať len samotný hráč. Hoci je celý svet prístupný od začiatku, navigácia po ňom je sťažená všadeprítomnými démonmi a inými prekážkami.

Sprout [Windows]

Team

Push The Payload
Štefan Nitkulinec
Michal Harčár
Boris Rédli
Tomáš Bencko

Outside

Outside

Outside je krátka naratívna hra o starom mužovi, ktorý bojuje so samotou snažiac sa oslobodiť od svojej dennej rutiny. Hráč má možnosť vyjsť z kruhu jeho monotónnosti a ujsť, alebo sa môže rozhodnúť neurobiť nič a ostať v rutine naveky. Hra využíva filmové prestrihy medzi scénami aby ukázala krátke "okná" rýchlo ubiehajúceho času a zmes ručne kreslenej 2D grafiky s voxelovými 3D prostrediami.

Outside [Windows]
Outside [Mac]

Team

Noha v mede
Alexander Palásthy
Jana Malatincová
Jana Balušíková
Peter Fačko

Transition

Transition

Malé stvorenie je smutné, pretože nepozná zmysel svojho života. V tom sa ale objaví mágia, ktorá mu ukáže cestu. Hráč sa musí dostať na políčko, ktoré je rovnakej farby ako stvorenie. Musí si však dávať pozor na čas a čierne políčka, inak hra končí. Postupne z depresívneho prostredia svitá nádej, mení sa nálada hudby, pozadie, prostredie, samotná postava, ako aj náročnosť. Na záver začne byť cítiť čaro Vianoc a zo stvorenia sa postupne stáva snehuliak, ktorý na konci zaželá Šťastné a Veselé Vianoce. Snehuliak tak našiel svoj zmysel, pretože jeho cieľom bolo priniesť Vianoce - túto novinu a robiť radosť. Namiesto smútku a depresie treba mať vieru.

Transition [Android]

Team

Sekip Games
Peter Sekera

ACH JAJ

ACH JAJ

Cieľom hry ACH JAJ je obrátiť pojem "premena postavy v hre" podnietením zmeny v samotnom hráčovi. Dosahuje to postavením hráča pred zložité etické a morálne dilemy, kde neexistuje zrejmá dobrá alebo zlá voľba. Hra nesúdi hráčovu voľbu, ale snaží sa dať mu možnosť reflexie jeho vlastých motivácií a snáď ho naučiť niečo o sebe samom.

Plán do budúcnosti je nájsť abstraktné dilemy a etické problémy, ktoré sú relevantné teraz, alebo budú v blízkej budúcnosti a merať, či sa počas hrania udiala zmena v rozhodovaní hráča vzhľadom na predchádzajúce morálne výzvy.

ACH JAJ [Windows]
ACH JAJ [Linux]
ACH JAJ [Mac]

Team

ACH - Anna a Chalani
Anna Cséfalvay
Matej Hoppan
Andrej Kolenčík
Peter Nosko

Choose me UNSEKO!

Choose me UNSEKO!

Čas je kontinuálny, nezastaviteľný proces, ktorý nekompromisne mení všetko okolo seba. Podarí sa budove na samostatnom vŕšku prežiť zub času a získať prestížne ocenenie UNSEKO?

Plány do budúcnosti - poriadny level dizajn, viac emócií tváre, viac assetov, zvuky nie sú úplne všade, reálne využitie zničenia budovy.

Choose Me UNSEKO! [Facebook]

Team

Anygame
Matej Koleják - grafika, animácie, level dizajn
Juraj Bednárik - zvuky, animácie, level dizajn
Martin Miklis - programovanie (vojna, búrka, UI, controllery, ubúdanie života)
Andrej Hýll - programovanie(emócie budovy, animácie, ničenie budovy, grafity, rastliny)

Piatok

Piatok

Jednou z najpodstatnejších premien ktorou prechadza človek je dospievanie, formovanie osobnosti, učenie sa, ale aj prvé lásky a prvé problémy. Toto všetko sa pokúšam zaimplementovať do svojej hry s dôrazom na fakt že počas tejto "premeny" sa nemení len samotný človek, ale mení sa aj jeho okolie, pretože svojimi rozhodnutiami, úspechmi a omylmi ho ovplyvňuje a spôsobuje jeho premenu. Hra sa volá Piatok, lebo zachytáva deň, kde nás na začiatku ovplyvňuje okoloie (štúdium, práca...) a končí tak, že my ovplyvňujeme svoje okolie (socializing, interakcia).

Piatok [Windows]

Team

Sám doma
Ľubomír Beňo

Astroio

ASTRO.IO

Základnou myšlienkou bolo spojenie vesmiru s ľuďmi a vzájomný súvis premeny ľudí a vesmíru. Každý ovplyvňuje každého, nič viac, nič menej. Cieľ bol vyvolať v ľuďoch alebo hráčovi pocity, ktoré ho budú nútiť premýšľať o svete a pomôcť mu byť lepším človekom. Naplnenie: Mame pocit ze tato hra absolutne nespada do toho co sme chceli dosiahnut. :D

ASTRO.IO [Web]

Team

Grafik išiel na chatu
Radko Vítez
Jakub Petrík

Sme dvaja programátori, ktorí sa nikdy nevedia zhodnúť na platforme (vždy bude boj iOS a Windows) a tak to dopadlo aj teraz. :)


Igor the fox

Igor the fox

Idea hry je infinite runner, kde jeden hráč modifukuje stav prostredia aby druhý hráč ním mohol bezpečne prebehnúť. Nepodarilo sa nám žiaľ implementovať väčšinu herných mechaník. S témou permena to súvisí práve modifikáciou prostredia.

Igor The Fox [Windows]
Igor The Fox [Mac]

Team

inloopers
Martin Karabin
Matej Isteník
Peto Kendra
Alex Hajdu

SOL

SOL

Hviezdy vyhasli, vesmír potemnel. Sol je ako jediná bytosť schopný vrátiť svetlo vyhaslým hviezdam a vrátiť ho tak do nekonečného priestoru. V ceste jej však stojí tajomná sila. Kryštály vypĺňajú prázdny priestor a rozrastajú sa tam, kde kedysi vládol nekonečný priestor.

Hra Sol je puzzle hra, v ktorej hráč hľadá cestu a rozsvecuje vyhaslé súhvezdia. V ceste však stoja tajomné kryštály, ktoré sa menia každým hráčovým ťahom a blokujú jeho cestu, nútiac hráča zvoliť inú. Hráč však môže navštíviť každú hviezdu maximálne dvakrát, inak hviezda a celé súhvezdie vybuchnú. Herné pole sa neustále mení a hráč je nútený prispôsobiť sa tejto premene.

SOL [Windows]
SOL [Android]

Team

Squirrels
Marek Jurčo (game dizajn, programovanie)
Lukáš Jurčo (game dizajn, grafika)
Ján Ďurana (game dizajn, programovanie)

SNACK~MAN

SNAC~KMAN

Hra je experimentálnou tranzíciu klasickej arkádovej hry do prostredia virtuálnej reality zohľadňujúcou špecifiká a možnosti zariadenia HTC Vive. Obsahuje oproti pôvodnému námetu nový spôsob ovládania a hernej mechaniky, čím vytvára unikátny herný zážitok.

SNAC~KMAN [Windows, HTC Vive]
Update čoskoro na tedigames.sk

Team


Dalibor Bartoš
Michal Kabát
Juraj Mikula
Peter Strížo

Členov tímu spája nadšenie pre hry a tiež novootvorený študijný program Teória digitálnych hier na FMK UCM v Trnave.

Rolling Cubes

Rolling Cubes

Cubio je kocka. Nevie čo so životom a v poslednej dobe pribral a zlenivel. Ťažko sa pohne bez toho, aby sa spotil. Jedného dňa sa rozhodne, že je čas na zmenu, ale vtedy sa mu veci vymknú spod kontroly.

Cubio sa hýbe pomocou prevaľovania a skákania. Hra reflektuje jeho spôsob pohybu, Cubio sa pokusom a omylom učí, ako nájsť rovnováhu medzi tučnotou a bytím fit, live long and prosper.

Hľadanie rovnováhy v zdravom živote je kľúčovou myšlienkou našej hry a reflektuje tému BGJ 2016 - Premena

Web TOFF Games aj so stiahnuteľnou hrou

Team

TOFF GAMES
Roman Danielis: Math, Physics, The Matrix Architect a.k.a Level Design
Yanchi Tóth: Programming, Scripting, 3D modelling (making burgers)
Ondrej Nero Sova: Art, Graphic Design, GUI programming
Matej Teo Žilák: Game Design, Sound programming, Voice Over :D

Minuloroční TOFF Games a tohtoroční TOFF games majú spoločného iba "vlastníka" značky Tea. Tento rok sme skúsili iný prístup, kde všetci štyria členovia pracovali v Unity, čo sa ukázalo ako dobrá voľba.

Butterfly Garden

Butterfly Garden

Myšlienka hry je chytanie motýľov. Larvy, ktoré chodia po záhrade, musíte kŕmiť kvetinami, aby sa zakuklili a po premene cez rôzne larválne štádiá premenili na motýľa. Lenže larvy sú veľmi krehké a vôbec nie je ťažké ich prišliapnuť. Hra je pre dvoch hráčov, ktorí súťažia proti sebe. A hlavne .. ak vám motýľ raz uletí, už sa nevráti.

Butterfly Garden [Windows]

Team

Roman Ďuriga