Téma tohto ročníka bola premena. Bratislava Game Jam 2016 sa zúčastnilo 41 ľudí, ktorí tvorili 14 tímov. Spolu bolo odovzdaných 12 hier, z ktorých porota vybrala víťazov v hlavnej kategórii a kategórii Najlepší estetický zážitok. Tretieho víťaza, v kategórii Cena zúčastnených, vybrali hlasovaním ľudia počas verejnej prezentácie výsledkov.
Členmi poroty boli Lara Noujaim, riaditeľka marketingu a publicistiky v libanonskom hernom štúdiu GameCooks a jedna z popredných žien herného priemyslu v arabskej časti sveta, Lucia Šicková, spoluzakladateľka slovenského herného štúdia Pixel Federation, kde riadi interné vzdelávanie a iniciatívu Edufactory, ktorej hlavným cieľom je podpora inovatívnych vzdelávacých projektov, edukatívnych hier a tvorba vlastných vzdelávacích konceptov, Michal Hvorecký, jeden z najprekladanejších slovenských autorov, ktorý píše poviedky, romány a blogy, prekladá z nemeckého jazyka a je sympatizant digitálnych trendov, Matthias Guntrum z nemeckého nezávislého herného štúdia Gently Mad, ktorého hra In Between vyhrala prestížne ocenenie German Video Games Award 2015 a Kristian Lukić, kurátor, teoretik a umelec, ktorý študoval teóriu umenia a médií v Belehrade, vyvíjal vlastné hry a herné mody, organizoval výstavu Play Cultures, ktorá sa zameriavala na fenomén hier a politiky.
Svet je zdevastovaný. Obývajú ho už len bohaprázdne bytosti. Príroda však ešte nepovedala posledné slovo a na svet zoslala líšku so schopnosťou obnovovať pramene života a meniť tak charakter krajiny.
Hráč v podobe zraniteľnej líšky má možnosť preskúmať tento tajomný, kedysi dávno prosperujúci svet. Prostredie je dizajnované s cieľom vyvolávania otázok, ktoré si môže zodpovedať len samotný hráč. Hoci je celý svet prístupný od začiatku, navigácia po ňom je sťažená všadeprítomnými démonmi a inými prekážkami.
Sprout [Windows]Outside je krátka naratívna hra o starom mužovi, ktorý bojuje so samotou snažiac sa oslobodiť od svojej dennej rutiny. Hráč má možnosť vyjsť z kruhu jeho monotónnosti a ujsť, alebo sa môže rozhodnúť neurobiť nič a ostať v rutine naveky. Hra využíva filmové prestrihy medzi scénami aby ukázala krátke "okná" rýchlo ubiehajúceho času a zmes ručne kreslenej 2D grafiky s voxelovými 3D prostrediami.
Outside [Windows]Malé stvorenie je smutné, pretože nepozná zmysel svojho života. V tom sa ale objaví mágia, ktorá mu ukáže cestu. Hráč sa musí dostať na políčko, ktoré je rovnakej farby ako stvorenie. Musí si však dávať pozor na čas a čierne políčka, inak hra končí. Postupne z depresívneho prostredia svitá nádej, mení sa nálada hudby, pozadie, prostredie, samotná postava, ako aj náročnosť. Na záver začne byť cítiť čaro Vianoc a zo stvorenia sa postupne stáva snehuliak, ktorý na konci zaželá Šťastné a Veselé Vianoce. Snehuliak tak našiel svoj zmysel, pretože jeho cieľom bolo priniesť Vianoce - túto novinu a robiť radosť. Namiesto smútku a depresie treba mať vieru.
Cieľom hry ACH JAJ je obrátiť pojem "premena postavy v hre" podnietením zmeny v samotnom hráčovi. Dosahuje to postavením hráča pred zložité etické a morálne dilemy, kde neexistuje zrejmá dobrá alebo zlá voľba. Hra nesúdi hráčovu voľbu, ale snaží sa dať mu možnosť reflexie jeho vlastých motivácií a snáď ho naučiť niečo o sebe samom.
Plán do budúcnosti je nájsť abstraktné dilemy a etické problémy, ktoré sú relevantné teraz, alebo budú v blízkej budúcnosti a merať, či sa počas hrania udiala zmena v rozhodovaní hráča vzhľadom na predchádzajúce morálne výzvy.
ACH JAJ [Windows]Čas je kontinuálny, nezastaviteľný proces, ktorý nekompromisne mení všetko okolo seba. Podarí sa budove na samostatnom vŕšku prežiť zub času a získať prestížne ocenenie UNSEKO?
Plány do budúcnosti - poriadny level dizajn, viac emócií tváre, viac assetov, zvuky nie sú úplne všade, reálne využitie zničenia budovy.
Choose Me UNSEKO! [Facebook]Jednou z najpodstatnejších premien ktorou prechadza človek je dospievanie, formovanie osobnosti, učenie sa, ale aj prvé lásky a prvé problémy. Toto všetko sa pokúšam zaimplementovať do svojej hry s dôrazom na fakt že počas tejto "premeny" sa nemení len samotný človek, ale mení sa aj jeho okolie, pretože svojimi rozhodnutiami, úspechmi a omylmi ho ovplyvňuje a spôsobuje jeho premenu. Hra sa volá Piatok, lebo zachytáva deň, kde nás na začiatku ovplyvňuje okoloie (štúdium, práca...) a končí tak, že my ovplyvňujeme svoje okolie (socializing, interakcia).
Piatok [Windows]Základnou myšlienkou bolo spojenie vesmiru s ľuďmi a vzájomný súvis premeny ľudí a vesmíru. Každý ovplyvňuje každého, nič viac, nič menej. Cieľ bol vyvolať v ľuďoch alebo hráčovi pocity, ktoré ho budú nútiť premýšľať o svete a pomôcť mu byť lepším človekom. Naplnenie: Mame pocit ze tato hra absolutne nespada do toho co sme chceli dosiahnut. :D
ASTRO.IO [Web]Sme dvaja programátori, ktorí sa nikdy nevedia zhodnúť na platforme (vždy bude boj iOS a Windows) a tak to dopadlo aj teraz. :)
Idea hry je infinite runner, kde jeden hráč modifukuje stav prostredia aby druhý hráč ním mohol bezpečne prebehnúť. Nepodarilo sa nám žiaľ implementovať väčšinu herných mechaník. S témou permena to súvisí práve modifikáciou prostredia.
Igor The Fox [Windows]Hviezdy vyhasli, vesmír potemnel. Sol je ako jediná bytosť schopný vrátiť svetlo vyhaslým hviezdam a vrátiť ho tak do nekonečného priestoru. V ceste jej však stojí tajomná sila. Kryštály vypĺňajú prázdny priestor a rozrastajú sa tam, kde kedysi vládol nekonečný priestor.
Hra Sol je puzzle hra, v ktorej hráč hľadá cestu a rozsvecuje vyhaslé súhvezdia. V ceste však stoja tajomné kryštály, ktoré sa menia každým hráčovým ťahom a blokujú jeho cestu, nútiac hráča zvoliť inú. Hráč však môže navštíviť každú hviezdu maximálne dvakrát, inak hviezda a celé súhvezdie vybuchnú. Herné pole sa neustále mení a hráč je nútený prispôsobiť sa tejto premene.
SOL [Windows]Hra je experimentálnou tranzíciu klasickej arkádovej hry do prostredia virtuálnej reality zohľadňujúcou špecifiká a možnosti zariadenia HTC Vive. Obsahuje oproti pôvodnému námetu nový spôsob ovládania a hernej mechaniky, čím vytvára unikátny herný zážitok.
SNAC~KMAN [Windows, HTC Vive]Cubio je kocka. Nevie čo so životom a v poslednej dobe pribral a zlenivel. Ťažko sa pohne bez toho, aby sa spotil. Jedného dňa sa rozhodne, že je čas na zmenu, ale vtedy sa mu veci vymknú spod kontroly.
Cubio sa hýbe pomocou prevaľovania a skákania. Hra reflektuje jeho spôsob pohybu, Cubio sa pokusom a omylom učí, ako nájsť rovnováhu medzi tučnotou a bytím fit, live long and prosper.
Hľadanie rovnováhy v zdravom živote je kľúčovou myšlienkou našej hry a reflektuje tému BGJ 2016 - Premena
Web TOFF Games aj so stiahnuteľnou hrouMyšlienka hry je chytanie motýľov. Larvy, ktoré chodia po záhrade, musíte kŕmiť kvetinami, aby sa zakuklili a po premene cez rôzne larválne štádiá premenili na motýľa. Lenže larvy sú veľmi krehké a vôbec nie je ťažké ich prišliapnuť. Hra je pre dvoch hráčov, ktorí súťažia proti sebe. A hlavne .. ak vám motýľ raz uletí, už sa nevráti.
Butterfly Garden [Windows]